Naravoslovni teden smo izpeljali v prvem tednu meseca marca 2010. Tudi tokrat smo bili gostje v CŠOD Dom Rak v Rakovem Škocjanu. Bilo je zelo lepo, poučno, atraktivno. Vsebine so bile obarvane naravoslovno, družboslovno in športno. V nadajevanju je nekaj zapisov vtisov učenk in učencev sedmih razredov, ki so se naravoslovnega tedna udeležili.

TEK NA SMUČEH
V šoli naravi smo imeli veliko aktivnosti. Ena izmed teh je bila tek na smučeh. Najprej nam je učitelj pokazal, kako se smuči prilagodi za različne temperature snega. Pokazal nam je tudi veliko različnih tipov smuči. Po učenju o smučeh v delavnici, je vsak dobil par smučarskih čevljev za tek na smučeh, par tekaških smuči in odšli na sneg. Bilo ga je še ravno toliko, da smo lahko uživali in se uvajali v lepote tega športa. Zunaj smo se obuli in se naučili, kako se vstane, obrača s tekaškimi smučmi in kakšen položaj moramo imeti pri spuščanju. Ko smo vse to že obvladali, smo se smučali in igrali različne igre na smučeh. Zelo smo uživali in se imeli lepo.
Mitja Širovnik in Rok Veselič, 7. b (2009/2010)

OD KOTLA DO TKALCA
Šolo v naravi smo izvajali v domu Rakov Škocjan. Vsak dan smo spoznavali znamenitosti kraja. Ena izmed teh je bila tudi zanimiva tema z naslovom »Od kotla do tkalca«.
Na poti do jame Tkalca smo si ogledali cerkev sv. Kacijana, ki ima zelo zanimivo legendo. Legenda  pripoveduje kako je nastal kraj. Rakov Škocjan je dobil ime po rakih v reki Rak in po svetniku te cerkvice, svetem Kacijanu. Žal pa so od cerkve ostale le še ruševine. Cilj našega sprehoda pa je bila kraška jama Tkalca.
Ogledali smo si vhodno odprtino jame Tkalca. Legenda govori, kako je tkalec vsako nedeljo prihajal v jamo in tkal. V tej jami pa so živele čarovnice,palčki in druga pravljična bitja. To tkanje jih je zelo motilo, zato so tkalca začarale v kamen.
Legende o kraju so zelo zanimive in že kar malo pravljično obarvane, čeprav so seveda resnične.
Ana Ropić, 7. b (2009/2010)

PLEZANJE
V četrtek smo se odpravili plezat. Pot do plezalne stene smo prepešačili. Ko smo prišli tja, sta nam učitelja Samo in Polde povedala nekaj o plezanju in o opremi. Nato smo se oblekli v varovalne pasove in se odpravili proti plezalni steni. Ko si priplezal na vrh, si se po žičnici spustil navzdol. Tam te je pričakal učitelj in te odpel. Nekatere je bilo strah, a ko so prispeli so ugotovili, da je pravzaprav zanimivo in bi šli še enkrat. Ko smo vse vsi enkrat peljali, smo vse pospravili in se odpravili proti koči, kjer nas je čakalo kosilo. Vsi smo zelo uživali.
Tjaša Radeka in Katja Štumberger, 7. b (2009/2010)

TEK NA SMUČEH
V torek, 2. marca 2010, po zajtrku smo šli v brunarico, kjer nam je učitelj Samo pokazal kako se vzdržujejo tekaške smuči. Potem smo si obuli posebne čevlje za tekaške smuči. Učitelj Samo nas je poučil o pravilnem natikanju in snemanju smuči za tek. Željni novih dogodivščin, smo se brž odpravili na tekaško stezo, kjer smo tekmovali v skupinah. Igrali smo se tudi zelo zanimivo družabno igro z imenom Črni mož, ter različne druge igre na snegu.
Čas za te igre je prehitro potekel in že smo morali iti na malico. Bilo je zelo lepo, vendar prekratko.
Anastasija Gedzyk, 7. b (2009/2010)

TEK NA SMUČEH
Prva skupina smo imeli tek na smučeh. Zbrali smo se pred Domom Rak na klopeh. Odšli smo v brunarico kjer nam je učitelj pokazal kako se pripravijo smuči. Pokazal nam je tudi kako se popravi kakšna vreznina v smučeh in tudi kako se na smuči ne prijema sneg. Nato smo si razdelili smuči in odšli na igrišče. Imeli smo nekaj prostega časa. Imeli smo nekaj vaj. Ko smo opravili z vajami smo se najprej spustili po majhnem klancu eden za drugim. Zelo težko se je bilo obdržati na nogah. Nato smo odšli na polje kjer smo se spustili po malo večjem bregu. Potem smo se odšli razne igre-Črni Mož in tudi lovili smo se. Imeli smo tudi štafetne igre. Razdelili smo se in tekmovali. Na koncu smo se še igrali gnilo jajce na smučeh. Nato pa hitro odhiteli nazaj kjer smo oddali smuči. Tako se je zaključil tek na smučeh.
Uroš Cesar, 7. a (2009/2010)

ZELŠKE JAME
Zjutraj smo se odpravili na pohod v Zelške jame. Pot je bila kar dolga in zahtevna a hkrati zanimiva. Pogledali smo si veliko kraških znamenitosti. Videli smo brezna, vrtače in udornice. Ko smo končno prišli pred jamo smo si nadeli čelade za varnost, ko smo se spuščali proti jami saj je bila pot kar nevarna in spolzka. Pred vhodom v jamo nam je gospa razdelila svetilke in odpravili smo se v temno jamo. Jama je zelo zanimiva. Iz sten so viseli veliki kapniki in zavese. Ničesar se nismo smeli dotikati saj so nekateri kapniki zelo krhki in se lahko odlomijo ali pa z svojim dotikom kapnika poškoduješ rast. Videli smo tudi živali, ki živijo v jamah. Zelo zanimivo je bilo od  blizu videti netopirja. Igrali smo se igre netopir in komar. Bilo je super in veliko dobre volje. Uživali smo in mislim, da bi to šolo v naravi vsi še enkrat ponovili.
Klara Letonja, 7. a (2009/2010)

TEK NA SMUČEH
Zjutraj smo se 2. skupina zbrali v brunarici. Učitelj Polde nam je nekaj povedal o smučeh.
Nato nam je pokazal kako se smuči pripravijo za tek in kako se smuči popravijo. Povedal nam je kako si obujemo smuči. Vsak je dobil svoje čevlje nato je učitelj Polde presodil katere smuči in palice bi bile primerne za vsakega posameznika. Šli smo na sneg najprej smo sami preskusili smuči na snegu. Učitelj Polde nas je naučil osnovne tehnike: kako se palce primejo v roke, kako pokrčimo kolena…. S smučmi smo se malo poigrali in risali na snegu sončke. Bilo je fantastično! Eni smo padali drugi se pobirali s snega bilo je zanimivo in razburljivo. Šli smo na majhen hrib kjer smo se spuščali en za drugim navzdol. Enim je šlo boljše drugim slabše. Nato smo se zapeljali za učiteljem v koloni na večji hrib. Tam smo se peljali večkrat gor in dol. Zbrali smo se na snegu pri gozdu. Tako smo tekmovali med seboj v dveh skupinah. Bilo je zelo lepo in zanimivo. Tako se je počasi odvijal tek na smučeh. Na koncu smo vsi zavpili v en glas: OSNOVNA ŠOLA CIRKULANE-ZAVRČ. Skupaj smo pospravili opremo in tako je minil lep dan. Tek na smučeh mi je bil zelo všeč in je fantastičen šport.
Valerija Gabrovec, 7. a (2009/2010)

VOŽNJA S KANUJI
Po malici smo se šli vozit s kanuji. Najprej me je bilo strah da bi se prevrnila s kanujem. Učitelj Polde in učitelj Samo nam sta povedala nekaj osnovnih pravil o kanuju in veslanju. Izvedeli smo tudi da tisti ki sedi zadaj mora krmariti. S sošolko Bijanko sva se odločili da bova šle zraven učitelja Iva saj še nisva imele izkušenj s kanujem. Potem smo si vsi oblekli rešilne jopiče in posedli v kanuje. Jaz sem bila prva potem sošolka Bijanka krmar pa učitelj. Tu in tam smo prepustili vodnemu toku da nas nosi. Nekaj krat pa smo se zapeljali tudi v poplavljeno grmovje. Bilo je zelo zanimivo in bi še z velikim veseljem šla enkrat.
Barbara Jurgec, 7. a (2009/2010)

SMUČARSKI TEK
Zjutraj smo se odpravili v brunarico. Tam nam je učitelj Polde povedal nekaj o teku na smučeh in nam pokazal kako oskrbuje smuči. Vsak je moral povedati številko obutve in je dobil čevlje za tek na smučeh. Dobili smo tudi smuči primerne naši velikosti. Odpravili smo se na sneg, naredili nekaj vaj na smučeh, se naučili kako se moramo prav pobrati s tal ko pademo…, ko nam je bilo že vse jasno smo se spustili po majhnem hribu navzdol. Potem smo se odpravili do bližnje hiše, kjer je bil malo večji hrib. Nekaj krat smo se peljali in nekaj krat smo tudi padli. Potem smo si sami izbrali svoje skupine in tekmovali, katera skupina je hitrejša. Igrali smo se tudi ”črnega moža” in bilo je zelo zabavno. Odpravili smo se nazaj v brunarico in se sezuli ter se odpravili v dom, saj je napočil počitek.
Valentina Granda, 7. a (2009/2010)

REKA RAK
Reka Rak izvira v Zelških jami, ponikne pa v Tkalca jami. Reko Rak smo si tudi ogledali.
Videli smo tudi jamo, kje reka ponikne in kjer izvira. Pogovarjali smo se tudi o reki s sedmerimi imeni  to je Ljubljanica. S sedmerimi imeni pa zato, ker  reke v jamah poniknejo in na površje pridejo kot reka z drugim imenom. Na Hrvaškem teče Trebušnica, ki ponikne v Volčji jami na površje priteče kot reka Obrh. Obrh ponikne v jami Golobina na površje pride, kot reka Stržen. Stržen ponikne v Jami Karlovica in Zelških jamah. Z druge strani teče Reka Pivka, ki ne ponikne v Postojnski jami ampak teče mimo. Iz Zelških jam priteče reka Rak in teče v Tkalca jamo. Pivka in Rak se združita in ponikneta v Planinski jami. Ven priteče kot reka Unica, ki ponikne v Najdeni jami. Iz Najdene jame priteče reka z imenom Ljubljanica. Po reki Rak smo se tudi vozili s kanuji.
Romina Zadravec 7. a (2009/2010)

 DREVESA
Rakov Škocjan je zelo bogat z gozdovi. V gozdovih najdemo tudi ta drevesa: mokovec, duglasijo, beli gaber, smreko, jelko in listavce.Latinsko ime za smreko je Picea Abies za jelko pa Abies Alba. Nekaj najpogostejših razlik med smreko in jelko.
SMREKA: ima koničast vrh, veje lepo razporejene po deblu, storži visijo navzdol.
JELKA: ima zaobljen vrh, veje razmetane po deblu, storži stojijo navzgor.
Mokovec je rastlina oz. drevo ki ima užitne plodove. In če te plodove posušimo jih zmeljemo dobimo moko. Ta moka je zelo sladka za to je dobra za sadni kruh. Če Duglasijino vejico mencamo med prsti imajo iglice ima vonj po agrumih in je podobna smreki ali jelki. Videli smo tudi gorski javor, ki ima zelo zanimivo deblo.
ŽIVALI
Postali smo tudi stezosledci videli smo sledi jazbeca, kune in lisice. Videli smo tudi medvedje šape in veliko ustrojenih živali. Pokazali so nam tudi iztrebke različnih živali in izbljuvke ptic. Imajo pa tudi posušenega nočnega metulja ali smrtoglavca.
Špela Maicen, 7. a (2009/2010)

VOŽNJA S KANUJI
Bil je oblačen dan. Učenci smo se z učitelji zbrali za brunarico, saj smo se odpravljali vozit s kanuji.
Vzeli smo kanuje, zraven pa tudi vesla in reševalne jopiče. Vso opremo smo odnesli do reke Rak. Prva skupina se je s kanuji vozila prva, druga skupina pa je med tem časom šla v učilnico. Po malici smo zamenjali dejavnosti. Učitelj nam je pokazal kako držimo veslo. Vožnje s kanuji so bile malo naporne, saj so vsakega bolele roke. V kanujih smo bili po trije. Smešno je bilo ko se je nekdo odpeljal med veje dreves, saj so drevesa bile pod vodo. Reka Rak je namreč zelo narasla in zato močno poplavljala. Lahko smo se odpeljali tudi do mosta želja, kjer si lahko vrgel palčko v vodo in si nekaj zaželel. Kar nekaj časa smo veslali po narasli reki, potem pa smo se vsi zbrali na bregu reke.
Vzeli smo kanuje in vso  drugo opremo, in se vrnili v dom. Tako je potekal dan, ko smo se vozili s kanuji. Bila je nova in lepa izkušnja.
Larisa Žula in Lucija Hameršak, 7. B (2009/2010)

PLEZANJE
V Rakovem Škocjanu smo v centru Rak, od 1. do 5. marca, preživljali naravoslovni teden. Na urniku je med številnimi drugimi dejavnostmi bilo tudi plezanje.
Ker je bila glavna stena skoraj v celoti poplavljena, smo šli plezat na pomožno steno. Pomožna stena je bila visoka od 8 do 10 metrov. Bila je bolj oddaljena kot glavna stena, zato smo šli od doma do glavne ceste, po glavni cesti do velikega naravnega mosta, nato smo šli po gozdu  do pomožne stene. Celo pot in ves dan po malem nas je spremljalo sneženje. Učitelj je prvo izbral Alena, da je preskusil vrv. Obleči smo si morali varovalno opremo in se navezati na vrv. Ko smo splezali na vrh nas je učitelj odvezal od varovalne vrvi in nas navezal na spustno vrv, po kateri smo se zapeljali navzdol. Ustavljanje je bilo kar malo neprijetno, saj nas je zategnilo in močno zazibalo. Učitelj, ki nas je spodaj pričakal, nas je odpel in pri tem mu je pomagal Martin. Tudi učiteljica Mira je plezala po plezalni steni in se spustila navzdol po vrvi, kjer jo učitelj Ivo odpel. Plezanje je kar trajalo, saj nas je bilo v eni skupini čez dvajset. Prijetno utrujeni in blatni, smo šli nazaj v dom, kje smo šli v sobe in imeli pol ure počitka. Na plezanju je bilo zelo zanimivo. To izkušnjo bi bilo vredno še večkrat ponoviti. Morda pa še kdaj?
Alen Fostnarič in Martin Kokot, 7. B (2009/2010)

LOKOSTRELSTVO
V šolo v naravi smo se odpravil 1. marca 2010. V sredo zjutraj smo na urniku imeli lokostrelstvo. Učitelj nam je najprej razložil kako se strelja z loki. Nato smo poskusili sami in bili smo zelo uspešni.
Potem smo imeli tekmovanje. Vsak učenec je imel tri poskuse, potem nam je učitelj preštel, koliko točk smo dosegli. Najboljši trije učenci so dobili nagrado. Svinčnik, beležko in barvice. To je vse o lokostrelstvu.
Aleš Juršek in Daniel Levanič, 7. b (2009/2010)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Skupno 417 obiskov, današnjih obiskov 1)